تخطى إلى المحتوى الرئيسي

الكتل

تجاوز التنقل

التنقل

  • الصفحة الرئيسية

    • صفحات الموقع

      • مقرراتي الدراسية

      • الوسوم

      • ملفدليل الولوج

      • رابط الكترونيCours Formation

      • ملفدليل مبسط حول استعمال المنصة

      • ملفدليل الأستاذ

      • منتدىAnnonces du site

    • مقرراتي الدراسية

    • المقررات الدراسية

      • الوسائط البيداغوجية

        • كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية

          • جذع مشترك علوم إنسانية

          • جذع مشترك علوم اجتماعية : سنة أولى

          • قسم علم الاجتماع

          • قسم علم النفس وعلوم التربية والأرطفونيا

          • قسم التاريخ والأثار

          • قسم علوم الاعلام والاتصال

          • قسم الفلسفة

          • علوم تقنيات الأنشطة البدنية والرياضية

            • الجذع المشترك:السنــــة الأولى

            • السنة الثانية ليسانس

            • السنة الثالثة ليسانس

            • ماستر1

              • السداسي الأول

              • السداسي الثاني

                • ل ان - ت ر ن

                • ع ن ر - ت ر ن

                • ب ت - ت ر ن

                • ا ق ر - ت ر ن

                • ف ج بد - ت ر نخ

                • ت ب ت ر - ت ر ن

                • ن وم ت ر

                • ت ب أ ب عل

                • إ أ - ن ب ر م

                • ل أ - ن ب ر م

                • ت ف مع

                • تغ ري

                  • General

                  • Entry system

                  • Introduction to Nutrition 1

                  • Essential Nutrients 2

                  • Nutrition and Energy Production Systems 3

                  • The Vital Role of Nutrition in Athletic Performance 4

                  • Athlete Nutrition Fueling Your Body for Peak Perfo...

                  • The-Impact-of-Poor-Nutrition-on-Athletes 6

                  • Exit system

                    • واجبIntegration Activity

                    • إختبارSecond semester exam

            • ماستر2

        • كلية الآداب واللغات

        • كلية الحقوق والعلوم السياسية

        • M2

        • M1

      • Faculté Sciences Sociales et Humaines

      • Faculté Lettres et Langues

      • Faculté Droit et Sciences Politiques

      • Cellule de Télé-Enseignement

      • Formation

  • اغلاق
    تبديل إدخال البحث
  • العربية ‎(ar)‎
    • English ‎(en)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • العربية ‎(ar)‎
  • Log in
Logo

التغذية الرياضية - ت ...

اغلاق
تبديل إدخال البحث
Sites d'Université طي توسيع
Université setif2 Faculté Sciences Sociales et Humaines Faculté Droit et Sciences Politiques Faculté Lettres et Langues Revue électronique Bibliothèque Centrale
  1. المقررات الدراسية
  2. الوسائط البيداغوجية
  3. كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية
  4. علوم تقنيات الأنشطة البدنية والرياضية
  5. ماستر1
  6. السداسي الثاني
  7. تغ ري
  8. Exit system
  9. Integration Activity

Integration Activity

متطلبات الإكمال
فتحت: الاثنين، 5 مايو 2025، 12:00 AM
تستحق: السبت، 10 مايو 2025، 12:00 AM

Sports Nutrition

Sports nutrition: is a specialized branch of nutritional science focused on providing athletes and physically active individuals with the dietary strategies necessary to enhance performance, support recovery, prevent injuries, and promote overall health.

The main objectives of sports nutrition are to:

  • Supply sufficient energy for physical activity.
  • Support muscle growth and maintenance.
  • Replenish fluids and electrolytes lost during exercise.
  • Accelerate recovery following training or competition.

Comprehension Questions

  1. What are the primary macronutrients involved in fueling exercise, and what roles do they play?
  2. How does the body utilize carbohydrates during different types of physical activity?
  3. Explain the importance of protein in muscle repair and recovery post-exercise.

Application Questions

  1. Design a pre-workout meal plan for an endurance athlete. Justify your choices based on the macronutrient requirements discussed in the video.
  2. Create a post-workout nutrition strategy for a strength-training session. Include timing and nutrient composition.

Critical Thinking Questions

  1. Evaluate the statement: "Consuming carbohydrates before exercise is more beneficial than consuming them after." Support your answer with evidence from the video.
  2. Propose a hydration plan for an athlete training in a hot environment. Consider factors such as duration and intensity of exercise.

Please note:

This work must be completed by students in Microsoft Word format and resubmitted.


11.jpg   Université Setif2 EL Hidhab

22.png  N°tel:036-66-11-25

44.png  pgsetif2@ univ-setif2.dz

_______________________________________________________________________________

©  Université Setif2 EL Hidhab Setif

 

ملخص الاحتفاظ بالبيانات